Řešení se jmenuje Advanced Painter a navíc je zcela zdarma ke stažení například zde.
Instalace je jednoduchá, stačí pomocí příkazu Run Script z horního menu MAXScript spustit Advanced Painter a instalační program už udělá vše potřebné a přidá plugin do Customize User Interface. Zde naleznete příkaz Open Advanced Painter v kategorii Advanced Painter. Stačí ho jen přiřadit klávesové zkratce, přidat tlačítko do menu nebo přidat do quadmenu a vše je připraveno.
Plugin je rozdělen do několika částí podle toho co vytváříte, nemusíte totiž nutně jen klonovat nějaký vytvořený objekt.

Grass
Z názvu je jasné, že slouží pro tvorbu trávy. Vypadá velice pěkně, trochu škoda, že po delším vytváření je třeba přestat, schovat vytvořené objekty a začít znovu, aby byla tvorba opět plynulá. Tvorbě trávy se nelíbí ve scéně mnoho objektů, ale schováním se tomu můžete vyvarovat. Lze měnit spoustu parametrů od počtu trávy na trs, rádius podstavy, počet segmentů, výškové rozdíly nebo ohnutí. Vše tak vypadá realisticky a lze dosáhnout různorodých výsledků. Tráva je navíc dále editovatelná, protože se jedná pouze o spousty kuželů s aplikovaným modifikátorem Bend.

Hair
Tento typ vytváří spline objekty podle několika kritérií a lze je velice efektně použít k tvorbě vlasů jako pomocné guide objekty. Samozřejmě je také můžete změnit na renderovatelné a renderovat spline. V nastavení lze měnit počet segmentů, délku, křivost, barvu a další.

Randomizer
Asi nejpoužívanější typ, který slouží pro přesné klonování jednoho nebo několika objektů po povrchu jiného objektu. Přidáte objekty, které se ke klonování mají použít, vyberete jednu ze tří metod: Clone, Instance nebo Reference a můžete začít. Z dalších možností tu je například natočení podle cesty nebo možnost měnit offset či rotaci. Jen mi není jasné, proč tu není i možnost měnit velikost. I tak je tento typ opravdu užitečný a dokáže ušetřit spoustu práce, zvláště u technických věcí, kde se spousta dílů na objektu opakuje, ale musí být na přesném místě. Pro upozornění, pokud budete klonovat objekt a bude mít úplně jinou velikost nebo bude jinak deformován, použijte na tento klonovaný objekt reset transform a reset scale.

Scatterer
U tohoto typu jsem oproti Randomizeru nenašel žádnou změnu.
Spaghetti
Lze využít pro tvorbu kulatin na objektu. Změnit lze průměr a barvu.Vytvořený objekt je potom Editable Spline s nastaveným renderingem ve viewportu i v renderu.

Stone
Stone slouží samozřejmě k tvorbě kamenů. Ve výsledku se jedná o koule s různě aplikovaným modifikátorem Stan, variabilita tak není moc velká a velkého využití asi nenajde, nicméně pro jednudušší scény se snad použít dá.

Toothpaste
Tento typ opět vytváří kulatinu, ovšem na jiném základě. Můžeme si vybrat radius a vzdálenost jednotlivých bodů. Výsledný objekt je potom Spline s modifikátory CrossSection a Surface, zpětná editace je tedy opět velice snadná.

Tím jsme vyčerpaly možnosti tohoto pluginu. Dokáže velice usnadnit práci a každý jistě někdy využije jeho schopnosti, ať už pro klonování nebo pro něco jiného. Proto doporučuji tento plugin vyzkoušet, jistě v něm naleznete to svoje.