aktualizace: 2.12.2019 10:45
3dgrafika.cz

ShaderFX 1.5 pro 3ds max

Lumonix s potěšením oznamuje novou verzi nástroje ShaderFX, o kterém jsme již psali zde, sloužící k tvorbě komplexních HLSL shaderů v prostředí 3ds max na základě node-based editoru. V nové verzi nás čeká několik velice příjemných novinek.


Upgrade je dodáván zdarma pro vlastníky pluginu a jako obvykle je možno stáhnout demoverzi na stránkách výrobce, kde jsou i všechny informace o nové verzi.

Plugin se stal velmi oblíbeným již od svého počátku a Lumonix dostal mnoho různých námětu a připomínek, jak ShaderFX zlepšit. Některé z těchto věcí Lumonix zařadil již v této verzi a poskytl tak nadstandardní funkce, které dříve byly myslitelné pouze u specializovaných rendererů. Tyto speciální efekty jsou nyní možné díky node-based prostředí, které je velice intuitivní na ovládání a i člověk bez jakýchkoli zkušeností s programováním může vytvářet velice efektní shadery.

Novinky verze 1.5:

  • Subsurface scattering - slouží pro tvorbu translucentních materiálů, jak jistě víte. ShaderFX využívá blurovaných procedur v off-screen bufferu pro vytvoření tohoto efektu v real-time renderingu. Výsledek je působivý, doporučuji podívat na toto video.
  • Perlin Noise - procedurální mapa pro tvorbu efektů, opět velice pěkně animovatelná v reálném čase ve viewportu 3ds max
  • Glow Material - pro tvorbu záře kolem objektu. Několik různých nastavení. Kvalitní efekt s možností animace.
  • vylepšený Normal Mapping - podpora DXT5 komprese a object sapce normal mappingu
  • Bump mapping - pro vytvoření detailu na základě obrázků v odstínech šedi
  • Relief Mapping - slouží k vytvoření iluze hloubky pod vysokým úhlem při malém počtu polygonů
  • Refraction - nový node pro tvorbu lomu světla
  • Projected Texturing - promítne texturu na základě world nebo object souřadnic
  • DXSAS podpora - exportování shaderů na základě standardů Microsoftu
  • možnost přidání dodatečného kódu, zobrazení optimalizace a další...


Jirka Matys - Tim ] - [ uveřejněno: 18.5.2007 6:00 ] - [ rubrika: 3ds max ]