|
ShaderFX 1.5 pro 3ds max
Lumonix s potěšením oznamuje novou verzi nástroje ShaderFX, o kterém jsme již psali zde, sloužící k tvorbě komplexních HLSL shaderů v prostředí 3ds max na základě node-based editoru. V nové verzi nás čeká několik velice příjemných novinek.
Upgrade je dodáván zdarma pro vlastníky pluginu a jako obvykle je možno stáhnout demoverzi na stránkách výrobce, kde jsou i všechny informace o nové verzi. Plugin se stal velmi oblíbeným již od svého počátku a Lumonix dostal mnoho různých námětu a připomínek, jak ShaderFX zlepšit. Některé z těchto věcí Lumonix zařadil již v této verzi a poskytl tak nadstandardní funkce, které dříve byly myslitelné pouze u specializovaných rendererů. Tyto speciální efekty jsou nyní možné díky node-based prostředí, které je velice intuitivní na ovládání a i člověk bez jakýchkoli zkušeností s programováním může vytvářet velice efektní shadery. Novinky verze 1.5: - Subsurface scattering - slouží pro tvorbu translucentních materiálů, jak jistě víte. ShaderFX využívá blurovaných procedur v off-screen bufferu pro vytvoření tohoto efektu v real-time renderingu. Výsledek je působivý, doporučuji podívat na toto video.
- Perlin Noise - procedurální mapa pro tvorbu efektů, opět velice pěkně animovatelná v reálném čase ve viewportu 3ds max
- Glow Material - pro tvorbu záře kolem objektu. Několik různých nastavení. Kvalitní efekt s možností animace.
- vylepšený Normal Mapping - podpora DXT5 komprese a object sapce normal mappingu
- Bump mapping - pro vytvoření detailu na základě obrázků v odstínech šedi
- Relief Mapping - slouží k vytvoření iluze hloubky pod vysokým úhlem při malém počtu polygonů
- Refraction - nový node pro tvorbu lomu světla
- Projected Texturing - promítne texturu na základě world nebo object souřadnic
- DXSAS podpora - exportování shaderů na základě standardů Microsoftu
- možnost přidání dodatečného kódu, zobrazení optimalizace a další...
[ Jirka Matys - Tim ] - [ uveřejněno: 18.5.2007 6:00 ] - [ rubrika: 3ds max ]
|
|
|
|
|