Maya a Half-Life / Half-Life2 mapy Dovolíme si Vám představit poslední test, kde jsme si dali za cíl importovat mapy z her Half-Life a Half-Life 2 do prostředí Maya a to včetně textur. Proces je složen z vyjmutí map z originálních GCF archívů, převodu do obj formátu a nasledného naimportování a správného nastavení textur. Pro prvotní extrakci map z GCF archivu jsme použili GCFScape. Následovala jejich konverze do obj formátu pomocí nástroje Crafty z balíku Nem's tools. Pro konverzi textur jsme museli vytvořit krátký MEL skript (importMtl.mel), který automaticky vyjme všechny nalezené textury a správně je importuje do Mayi. Bohužel zde nefunguje nejlépe alpha kanál, protože TGA soubory od Valve mají nestandartní interpretaci alpha kanálu, takže jim Maya nerozumí. Proto je potreba nejdříve převest textury do např. Maya IFF formátu pomocí IrfranView. IrfranView je šikovný díky "batch convert" módu, kde při konverzi do Maya IFF souboru zachovává původní alfu, pokud se v obrázku nachází. Ostatní programy převádí při dávkovém zpracovávání i alfu, která se v obrázku nenachází, např. Photoshop, který si vytvoří plnou bílou alfu, i když tam není. Ale právě v našem prípadě je velmi důležité použít typ převodu RGBA do RGBA a RGB do RGB, protože při importu IFF (RGBA) souboru do Maya jsou načteny včetně informací o průhlednosti (alpha channel). Pro výsledné obrázky jsme použili Eyeon Fusion pro kompozici Ambient Occlusion a také barevné korekce. Všechny výsledné obrázky jsou v HD rozlišení 720p, doba výpočtu 2-5 minut/snímek. Originál článku včetně dalších ukázek naleznete na http://www.toxik.sk.
|