aktualizace: 2.12.2019 10:45
3dgrafika.cz

V-Ray RT GPU rendering na Siggraph 2009

Chaos Group na konferenci Siggraph 6. srpna 2009 poprvé ukázal svůj nedávno vydaný real-time renderovací systém V-Ray RT, nyní však při výpočtu pomocí GPU.



Chaos Group v programu 3ds max ukazuje výpočet v real-time systému V-Ray RT, který však díky exportu přes maxscript do CUDA k výpočtu používá grafickou kartu, v případě Siggraphu 2009 to byla GeForce GTX 285.

Dojde i na porovnání rychlostí se standardním V-Ray RT, který pro výpočet používá CPU a oproti tomuto je GPU verze 20x rychlejší! Při lepší grafické kartě by to samozřejmě bylo ještě více.

Ve videu uvitíte několik scén, z toho jedna má 800 000 polygonů a na další je zase použito image-based osvětlení. Drobnosti jako výpočet globální illuminace, pravých měkkých stínů nebo glossy reflekcí a refrakcí jsou samozřejmostí, tak jako u již vydaného V-Ray RT pro CPU, jehož recenzi si můžete přečíst v nadcházejícím časopise PiXEL. Vše je tedy plně v režii raytracingu a naprosto odpovídá výslednému výpočtu přes V-Ray, což je velmi důležité.

Všichni se tak shodují, že je to to nejlepší, co bylo na konferenci Siggraph 2009 k vidění. O případném vydání GPU verze, distribuci či podporovaných věcech se však bohužel zatím neví.

Video můžete shlédnout zde.



Jirka Matys - Tim ] - [ uveřejněno: 10.8.2009 12:00 ] - [ rubrika: 3ds max ]