aktualizace: 2.12.2019 10:45
3dgrafika.cz

Shaderlight - nový progresivní renderer pro 3ds Max

V poslední době se s interaktivními renderery doslova roztrhl pytel. Jedním z nových renderů je Shaderlight, který je určen pro uživatele 3ds Max. Oproti konkurenci bohužel nevyužívá hardwarovou akceleraci, jako například V-Ray RT nebo iray. Nejedná se tudíž o interaktivní renderer, který zobrazuje scénu v reálném čase, ale o progresivní renderer, který začne zobrazením hrubé reprezentace scény, kterou s postupem času dále zpřesňuje.




Pro progresivní výpočet náhledu scény je plně využíván procesor, přičemž program je optimalizován pro 64bitové operační systémy a pro optimální výkon je doporučováno použití 8GB operační paměti. Krátká demonstrace rendereru Shaderlight je zobrazena na následujícím videu.

Podpora materiálů, shaderů, světel, textur vypadá působivě (kompletní seznam k dispozici pod tímto odkazem). Autoři bohužel již mlčí o tom, co Shaderlight nepodporuje. V každém případě to tento externí renderer nebude mít lehké. Na jedné straně mu již brzy bude konkurovat iray, který bude nejspíše standardně obsažen v 3ds max, nebo již zmíněný (velmi oblíbený) V-Ray RT. Oba tyto renderery navíc využívají CUDA procesory grafického akcelerátoru, díky čemuž poskytují mnohonásobně vyšší výkon a jsou již prověřené v praxi. Shaderlight je v současné době k dispozici ve verzi 0.3, což naznačuje, že program je stále ve stádiu vývoje.




Zbyněk Novotný - AD ] - [ uveřejněno: 6.10.2009 21:30 ] - [ rubrika: 3ds max ]